Geo-targeting met Facebook Ads
Advertenties op Facebook – een van de grootste advertentienetwerken ter wereld – bieden marketeers veel opties om hun doelgroep te bereiken. Mapalize bevat veel offine data over de fysieke wereld, die jij als marketeer kunt gebruiken om met behulp van geo-targeting het meest uit je Facebookcampagnes te halen.
Registreer je direct en probeer Mapalize GRATIS uit, zodat je jouw verhalen beter onderbouwd.
Geo-targeting met Facebook: gedetailleerde doelgroepen.
Met de Facebook Ads-interface kunnen marketeers doelgroepen targeten op basis van veel verschillende soorten criteria. Denk hierbij aan de gezinssamenstelling, relatiestatus, werk, online interesses en winkelgedrag van een gebruiker. Je kunt zelfs gebruikers targeten op basis van hun aankomende verjaardag.
Facebook biedt marketeers de tools om hun campagnes te richten op landen, steden, regio’s en zelfs individuele postcodegebieden. Met postcodetargeting kunnen gebruikers ook meer inzicht krijgen in bevolkingsgroepen op postcodeniveau met behulp van aanvullende datasets.
Voordelen van het gebruik van Mapalize
Mapalize is een unieke tool die miljoenen data bevat over 21.000 regio’s in Nederland. Complexe datasets van het Centraal Bureau voor de Statistiek, Kamer van Koophandel, UWV, Politie, GGD en Kiesraad hebben wij al gecombineerd en geharmoniseerd. Marketeers kunnen deze datasets gebruiken om de kenmerken van een doelgroep te onderzoeken. Door dit te gebruiken in je online campagne (zoals dus Facebook Ads), maximaliseer je jouw marketingmiddelen en vergroot je de effectiviteit van jouw online campagnes.
Facebook targeting op basis van aangepaste criteria met Mapalize
Mapalize is ontwikkeld als een complete geomarketing tool voor marketeers en data-savvy specialisten. Mapalize biedt gebruikers tools en gegevens die nodig zijn om doelgroepen te analyseren en te targeten op basis van miljoenen verschillende kenmerken en filters – alles wat je nodig hebt om je best passende klanten te vinden. Onze data bestaat uit:
- Socio-demografische kenmerken
- Inkomensgegevens
- Kenmerken van de omgeving
- Gegevens over woningen en gebouwen
- Verkiezingsuitslagen
Facebook Ads: Targeting met een postcodelijst
Om je doelgroep met Facebook Ads gericht te targeten op basis van een lijst met postcodes, moet je eerst een lijst maken van de postcodes die je wilt targeten op basis van het potentieel aan doelgroepen. Mapalize heeft een aantal geomarketing tools die het zoeken naar deze postcodes vergemakkelijken. De targetingopties van Mapalize bestaan uit:
- Selecteren van postcodegebieden binnen een bepaalde straal van een geselecteerde locatie
- Selecteren van postcodegebieden op basis van filters voor consumentengedrag of andere doelgroepkenmerken
- Je eigen selectie op de kaart tekenen om een lijst met postcodes binnen dat gebied te genereren
- Een combinatie van de bovenstaande opties
Postcodes importeren in Facebook Ads
Als je klaar bent met het bepalen van de juiste postcodes in Mapalize, dan exporteer je de resultaten naar een CSV of Excel bestand. Vervolgens ga je naar Facebook Ads om de postcode gebieden uit dit bestand toe te voegen onder “Locaties” van de desbetreffende campagne.
Nu je weet hoe je postcodes kunt targeten met Facebook Ads ben je klaar om te beginnen met het bouwen van specifieke Facebook Ads doelgroepen. Marketeers delen deze doelgroepen in op basis van verschillende kenmerken en maken in een later stadium aparte campagnes aan voor elke doelgroep, om te testen welke de beste resultaten oplevert. Ontdek de mogelijkheden en transformeer je Facebook Ads campagnes vandaag nog, met Mapalize.
Locate your business!