Locate your business
Marketing Retail
februari 29, 2024 / februari 29, 2024 door ralph@mapalize.com
Geo-targeting met Facebook Ads Advertenties op Facebook – een van de grootste advertentienetwerken ter wereld – bieden marketeers veel opties om hun doelgroep te bereiken. Mapalize bevat veel offine data over de fysieke wereld, die jij als marketeer kunt gebruiken om met behulp van geo-targeting het meest uit je Facebookcampagnes te halen. Registreer je direct […]
Lees verder »
Journalistiek
december 6, 2023 / februari 29, 2024 door ralph@mapalize.com
Een innovatieve data analyse tool voor journalisten In de snel evoluerende wereld van journalistiek is het gebruik van geografische data analyse tools cruciaal geworden voor het onthullen van diepere verhalen. Vandaag nemen we je mee op een reis door de noodzaak van data analyse voor journalisten, de nadelen en voordelen van deze tools, en waarom […]
Retail
mei 30, 2023 / december 6, 2023 door ralph@mapalize.com
Ken je markt en laat je omzet toenemen! Met het doen van een DESTEP-analyse leer je de markt en omgeving waarin je bedrijf opereert beter kennen. Daardoor kun je beter inspelen op ontwikkelingen en veranderingen. Dit maakt je bedrijf flexibelere en zal je omzet toenemen. Registreer je direct en probeer Mapalize GRATIS uit, zodat je […]
mei 17, 2023 / december 6, 2023 door ralph@mapalize.com
Onderzoek of je ideeën kans van slagen hebben! Heb je een idee voor het starten van een onderneming? Onderzoek of het kans van slagen heeft! Hiervoor doe je een marktonderzoek. Je hebt een bepaalde doelgroep voor ogen, leer die doelgroep kennen. Leer ze kennen en onderzoek of er behoefte is aan jouw idee. Mapalize heeft […]
Jouw doelgroep wacht op je! Laat ze niet te lang wachten en leer ze snel kennen. Door je doelgroep te leren kennen, kun je jouw product of dienst beter afstemmen op hun behoeften en weet je ze beter te bereiken. Voor ieder product, of dienst bestaat een andere doelgroep. Breng het in kaart met Mapalize, […]
Waar open jij jouw nieuwe vestiging? Je hebt verschillende vestigingen en je hebt ambitie om een volgende nieuwe vestiging te openen. Maar waar? Om antwoord te krijgen op die vraag maak je een vlekkenplan. Een vlekkenplan geeft je inzicht in waar expansiemogelijkheden voor jou zijn. Leer het nieuwe gebied kennen en onderzoek waar je concurrenten […]
Ken je plekje! Onderzoek ook jouw vestigingsplaats. Als je de omgeving van je vestiging niet kent, onderneem je in het duister. Het is van levensbelang om je vestigingsplaats te kennen. Leer over de mensen die er wonen, welke voorzieningen er in de omgeving zijn en waar je concurrenten zijn. Mapalize heeft miljoenen kenmerken over Nederland […]
Vergroot je omzet met de juiste verzorgingsgebieden! Met de juiste verzorgingsgebieden voorkom je kannibalisatie tussen je vestigingen en optimaliseer je de omzet. Het definiëren van de juiste verzorgingsgebieden kan een tijdrovende klus zijn. Met Mapalize maak en beheer je jouw verzorgingsgebieden eenvoudig. Je krijgt inzichten over jouw verzorgingsgebieden, zodat je kunt inspelen op ontwikkelingen en […]
Ken je sterke en zwakke punten en profiteer daarvan! Met een SWOT-analyse onderzoek je de sterke en zwakke punten van jouw onderneming. Door dit te onderzoeken kun je beter inspelen op ontwikkelingen in de markt, wordt je onderneming een stuk flexibeler en kun je je concurrenten een stapje voor blijven. Mapalize heeft miljoenen kenmerken over […]
Wil je beter inspelen op ontwikkelingen in de markt? Met een situatieanalyse onderzoek je de omgeving waarin je opereert met jouw onderneming, maar ook de onderneming zelf. Net als bij een SWOT-analyse kom je achter sterke en zwakke punten van je onderneming. Door dit te onderzoeken kun je beter inspelen op ontwikkelingen in de markt […]